Yksi maailman halutuimmista julkkiskampaajista, Oribe Canales, oli tunnettu luodessaan seksikkäitä, suuria ja kauniita kampauksia, jotka tulivat synonyymeiksi 90-luvun supermallien nousulle. Oriben kädenjälki näkyi lähes jokaisen tunnetun suunnittelijan catwalkeilla sekä suurimpien muotilehtien kansissa ympäri maailmaa, puhumattakaan lukemattomista kansainvälisistä mainoskampanjoista ja tv-mainoksista.

Empire Helsinki on ylpeä ollessaan yksi Oriben lippulaivamyymälöistä Suomessa. Kysy meiltä lisää yhteistyöstä ja yksittäisten tuotteiden yksityiskohdista.
Oriben tarina
Oribe syntyi Kuubassa vuonna 1956 ja muutti Yhdysvaltoihin lapsena. 18-vuotiaana hän aloitti kauneuskoulun Buffalossa, New Yorkissa, missä hän tapasi tulevan legendaarisen kampaajan Garrenin. Garren kannusti häntä seuraamaan intohimoaan kampaamoalalla. 1980-luvun lopulla ja 1990-luvun alussa Oribe aloitti yhteistyön valokuvaaja Steven Meiselin ja meikkitaiteilija François Narsin kanssa, mikä määritteli kauneusihanteet uudelleen tuona aikana. Oribe solmi uraansa määrittävän yhteistyösuhteen Gianni Versacen kanssa 1990-luvun alussa, mikä johti lukuisiin luoviin projekteihin, mukaan lukien ikoniset lehtimainokset, tv-mainokset ja uraauurtavat muotinäytökset. Tuohon aikaan hänet tunnettiin myös palatsimaisesta Fifth Avenuen salonkistaan Elizabeth Ardenilla New Yorkissa.
Oribe nousi tunnetuksi vasta 1990-luvun lopulla, ja tämä johtui hänen yhteistyöstään nousevan muusikon Jennifer Lopezin kanssa. Lopez oli ihaillut hänen työtään Vogue-lehdessä teini-ikäisestä lähtien ja otti yhteyttä Oribeen. Heidän yhteistyönsä alkoi Lopezin ensimmäisen albumin On the 6 kansikuvasta, ja jatkui lähes kahden vuosikymmenen ajan.
Vuonna 2008 Oribe aloitti yhteistyön Oribe Hair Caren toimitusjohtajan ja perustajakumppanin Daniel Kanerin kanssa. Tavoitteena oli muuttaa Oriben rakkaus kampaamoalaan ja yksilölliseen kauneuteen tuotekokoelmaksi, jonka hän oli aina kuvitellut. Tuotesarja pohjautui perinteiseen hiustenmuotoiluun, yhdistettynä huipputeknologiaan ja hienoimpiin raaka-aineisiin. Lopputuloksena syntyi tarkoin valikoitu linja, joka keskittyi hiuksiin intohimoisesti suhtautuvien tarpeisiin.
Katso myös: Meistä